Consumenten zijn terug op zoek naar authentieke producten, en opnieuw gefascineerd door de ‘skills’ van de vakman. Het beheersen van een handvaardigheid/techniek, het is in tijden van digitalisering en economische crisis  weer een onderwerp van gesprek in kranten, tijdschriften, fashion-magazines en televisieprogramma’s. 'Handmade' is helemaal terug. Vele ambachtelijke en technische beroepen zijn echter met uitsterven bedreigd. Daarom – en ook omdat we gepassioneerd zijn door ambachten – creëerden UNIZO en de ambachtelijke beroepers samen het authenticiteitslabel HANDMADE IN BELGIUM. Enkel wie aan strikte voorwaarden voldoet, komt in aanmerking om het label te krijgen.

Roomijs De Beeltjes

Volgende maand bestaat De Beeltjes 24 jaar. Sinds het prille begin is kwaliteit de norm voor hun producten waarbij Marc Verbiest nog steeds trouw blijft aan zijn basisrecept. Ambachtelijk roomijs, liefdevol bereid met verse hoevemelk en enkel verse producten: zoals het vroeger was, maar Marc bewijst dat het nu nog steeds kan!

Naast verkoop rechtstreeks in zijn verkooppunt op de Hollandse Dreef, ligt het roomijs ook in de lokale supermarkt. Op die manier bereikt Marc ook vele nieuwe klanten, én is zijn product steeds beschikbaar voor de liefhebbers en meerwaardezoekers.

Het assortiment is bewust beperkt; vanille en stracciatella op basis van Calleboutchocolade zijn de meest gevraagde smaken.

Marc is kok van opleiding, met specialisatie ijsbereiding. Naast roomijs, is hij een kei in het maken van originele ijstaarten voor elke gelegenheid. Verder biedt hij ook zijn diensten aan als traiteur voor kleine en grotere evenementen.

Meer info: 
http://www.debeeltjes.be
http://www.handmadeinbelgium.be

Foto : Marc Verbiest van De Beeltjes bij enkele ijstaarten van zijn hand.